0

دانستنی هایی از سبک های مختلف لباس های زنانه در طول زمان

شکلA

لباس هایی با این فرم معمولا به صورتی است که از بالا تنگ است و از قسمت کمر یا سینه گشاد می شود.

لباس های دانشگاهی (آکادمیک)

این گونه لباس ها معمولا برای مراسم های آغاز و پایان دوره ی خاصی از تحصیلات دانشگاهی به تن کرده می شود. این لباس ها معمولا دارای یک پیراهن گشاد و شنل و نوعی کلاه است که مدل آنه ها تقریبا برگرفته از لباس هایی است که دانشمندان زمان قدیم به تن می کردند و در هر مرکز مدل انتخابی آن متفاوت است.

[viewOfBridge cats=”1305″ brand=”2101″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

لباس هایی برای ورزش و فعالیت

این مدل لباس ها معمولا برای ورزش هایی مانند کوهنوردی و قاقیرانی و به طور کل برای ورزش و فعالیت خاصی طراحی می شود.

سارافون ها

این مدل لباس ها در گذشته برای اینکه قسمت جلویی بدن را برای انجام فعالیت ها محافظت کند مورد استفاده قرار می گرفت و به مرور زمان در بین خانم ها محبوب شد و استفاده از آن بیشتر شد.

لباس های زنانه

لباس مخصوص میهمانی

لباس های مخصوص میهمانی برای رفتن به میهمانی ها و مجالس رسمی به تن کرده می شود . که در اصطلاح به آن ها لباس شب نیز گفته می شود . این لباس ها معمولا از پارچه های گران قیمت با خرجکارهای سنگ ، تور ، گل و … تهیه می شود که زیبایی خیره کننده ای به خانم ها در این گونه مجالس می دهد . این لباس ها با طراحی های زیبا و معمولا دامن های بلند و بدون آستین با یقه های باز تهیه و تولید می شود.

لباس های زنانه

لباس باله

هر گاه این لباس ها را در یک صحنه ببینیم ناخودآگاه به این تصور می رسیم که رقصنده ای بر رو ی صحنه حضور خواهد یافت و یک رقص زیبای باله را انجام خواهد داد .

[viewOfBridge cats=”1305″ brand=”1560″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

ژاکت( نوعی کت)

هنگامی که یک شلوار جین به پا کرده اید پوشیدن یک ژاکت با رنگ تیره و با قد متوسط رو به کوتاه می تواند استایلی شیک و خاص را به شما بدهد.

لباس های زنانه

بلوز

بلوز زنانه به لباسی اشاره دارد که باعث می شود لباس های رویی در خانم ها از کثیفی و عرق در امان بماند و به عنوان یک لباس زیری مانند پیراهن در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

لباس های زنانه

برقع

این نوع پوشش یک حجاب پرده مانند است که از سر تا روی سینه ادامه دارد و بنا به دستور قرآن در قدیم در جوامع اسلامی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته و اکنون نیز در برخی جوامع از آن استفاده می شود.

لباس های زنانه

[viewOfBridge cats=”1305″ brand=”2181″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

لباس های غیر رسمی برای کسب و کار

با گذشت زمان خانم ها هنگام فعالیت در بیرون خانه و هنگام کسب درآمد لباس هایی را به تن کردند که ار عرف رایج آن زمان فاصله گرفت و به مرور پوشیدن این لباس ها در کشور های دیگر هم بین زنان شاغل برای راحتی بیشتر رواج یافت.

لباس های زنانه

چادر

یکی از پوشش هایی که اکنون در کشور ما و در کشورهای مسلمان دیگر مانند پاکستان و افغانستان و کشورهای عربی با اختلافاتی در ظاهر استفاده می گردد چادر است . چادر به معنی یک پارچه بزرگ است که از سر به پایین بدن را در بر میگیرد و فردی که آن را به سر دارد ان را با دست نگه می دارد.

لباس های زنانه

[viewOfBridge cats=”1308″ brand=”0″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

پیراهن گشاد

این نوع لباس به صورت گشاد و راحت از زمان قدیم وجود داشته است که از بالا به صورت مستقیم تا پایین ادامه دارد و در طول زمان طراحی و مدل های آن تغییر کرده است.

لباس های زنانه

لباس هایی با پارچه کتان مانند(کرینولین)

در دوره ای از زمان پوششی که برای خانم ها زیبا می دانستند لباس هایی بود با دامن های پف دار بسیار بلند با پارچه هایی که شبیه کتان امروزی بود به نام کرینولین که از موی دم است سفت بافته شده تهیه می شد . در آن هنگام هر چه دامن لباس بلندتر و پف دار تر بود با وقار تر و گران قیمت تر به نظر می آمد و برای پف دار کردن آن ها از پارچه های دیگر و لایه های دیگر در زیر دامن و روش های دیگر استفاده می کردند.

لباس های زنانه

لباس مخصوص رقص

معمولا در هر دوره از تاریخ لباسی که برای هر رقص پوشیده می شده متفاوت بوده مثلا لباس هایی برای رقص های سنتی ، محلی ، قومی و رقص های مدرن طراحی می شده.این گونه لباس ها همراه با خود تاریخ آن روزها را نیز برای هر جامعه ای به همراه دارند.

[viewOfBridge cats=”1305″ brand=”2181″ count=”4″ slides=”3″ sec=”1″ ]

لباس معرفی دختران جوان

لباسی است که در زمان های قدیم در بعضی جوامع به تن دخترانشان در سنین پانزده تا حدود 20 سال می کردند. و در ابتدا مخصوص خانواده های ثروتمند و در مواقعی نیز خانواده های طبقه متوسط بود و دارای پیراهن های سفید و زیبا و بلند و کلاه و دستکش های مخصوص بود

لباس های 8 مانند

این مدل لباس در سال 94 توسط کریستین دیور ارائه شد و همانطور که گفته شد به مانند 8 با رنگ روشن ،گرد و باسن برجسته می باشد.

لباس های زنانه

لباس بالماسکه

مراسم بالماسکه که از قرن ها پیش در اروپا رواج دارد و در آن خانم ها لباس های بلند و شنل و ماسک هایی بر چهره می زدند و هر کس از هر قشری می توانست در آن حضور پیدا کند.

لباس های زنانه

زیرپوش

زیر پوش ها را در قدیم معمولا به زیر دامن هایشان می پوشیدند و به دلیل اینکه دامن ها معمولا جلو باز بودند باید به اندازه دامن ها و تزئین شده طراحی و دوخته می شد. و با گذشت زمان برای لایه های زیر دامن ها از آن استفاده می شد.

لباس های زنانه

لباس خواب

واژه ای که امروزه به عنوان لباس خواب نام گرفته است در اصل در ابتدا به لباس های گشاد مردانه گفته می شد. این نوع لباس ها که پس از مدتی در هنگام غروب پوشیده می شد به لباس خواب نام گرفت و معمولا هم برای خانم ها و هم آقایان ارائه شد که بسیار شبیه لباس هایی بود که در طول روز می پوشیدند . البته طبق تاریخ در اروپای قدیم اصلا این گونه لباس ها وجود نداشته است.

لباس های زنانه

[viewOfBridge cats=”1313″ brand=”0″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

دامن های کوتاه

هنگامی که موسیقی راک در بین جوانان علاقه مندانی پیدا کرد و رواج یافت دامن کوتاه نیز کم کم رواج یافت که با مخالفت خانواده ها و مذهبیان رو به رو شد و برای جوانان به نوعی اعتراض تبدیل شد. اما این دو مکمل همچنان با گذشت سال ها علاقه مندان زیادی بین جوانان دارند.

لباس های زنانه

مد پانک

این نوع پوشش با تغییر فرهنگ های جوانان شکل گرفت. پانک یک انرژی و ساخت و ساز های جدید به فرهنگ جوانان اضافه کرد. در نتیجه آن را یک جنبش در ارائه سبک لباس میدانیم.

Qipao

این نوع پوشش مخصوص زنان چینی است.

لباس های زنانه

کیمونو

همانطور که می دانیم کیمونو ها لباس رسمی خانم های ژاپن است و به صورت عمودی دوخته می شود که کاملا تخت است و با استفاده از پارچه های ابریشمی دوخته می شود. و کاملا به بدن چسبیده نیست.

لباس های زنانه

دامن

دامن بخش پایین تنه لباس خانم ها است که از کمر به پایین است و بلند و گشاد می باشد. که از زمان های بسیار قدیم پوششی برای خانم ها بوده است و دستخوش تغییرات فراوانی در طول زمان شده است.

لباس های زنانه

حمایت کننده های دامن

پوشیدن دامن در طول تاریخ غرب نشان دهنده شان و منزلت زنان بوده است . که در گذشته برای پف دار کردن و نگه داشتن آن از راه های مختلفی استفاده می شده تا به وسیله آن دامن ها حجیم دیده شوند. که در زمان هایی بسیار محدود کننده بوده است. و در زمان هایی نیز با حلقه های دامن هدایت می شدند.

لباس های زنانه

سویشرت

این نوع پوشش که در ابتدا به عنوان گرمکن برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گرفت تا علاوه بر گرم کردن، عرقشان رانیز جذب کند و از جنس پشمی و گشاد تهیه میشد.

لباس های زنانه

یوکاتا

این نوع لباس تقریبا مانند کیمونو است و بیشتر شبیه یک حوله می ماند و به صورت گشاد طراحی می شود.این نوع لباس معمولا بعد از حمام برای خشک کردن استفاده می شد.

لباس های زنانه

ژاکت یا کاپشن

از پوشش هایی که برای فصل های خنک و سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد ژاکت یا کاپشن ها هستند که بدن را در برابر سرما محافظت می کنند و اغلب به صورت کلاهدار و کوتاه هستند .

لباس های زنانه

روسری

یکی از پوشش هایی که خانم ها به صورت متفاوت در طول زمان از آن استفاده می کردند رو سری ها هستند که یا به عنوان دستمال گردن به دور گردن بسته میشده یا به عنوان پوششی به روی سر قرار می گیرد. روسری ها در طرح ها و نقش های مختلف تولید می شوند و عضو جدایی ناپذیر پوشش خانم ها در طول زمان بوده اند.

لباس های زنانه

ساری

ساری ها نوعی لباس هستند که معمولا در کشور هند و در بین افراد جنوب آسیا استفاده می شود . این لباس ها معمولا از پارچه های گران قیمتی تهیه می شوند و با پیچیده شدن به دور تن و با مقدار زیاد پارچه ای که در آن به کار می رود در بین مردم شهرت دارد.

لباس های زنانه

شال

استفاده از شال امروزه به یک مد تبدیل شده است که در بین خانم ها رواج زیادی یافته است . شال ها در ابتدا توسط مردان هندی استفاده می شد که پارچه هایی طویل و بدون دوخت بودند و در نهایت با رواج تجارت بین کشور ها باالخصوص بریتانیا با هند در جهان شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت.

لباس های زنانه

[viewOfBridge cats=”1305″ brand=”0″ slides=”3″ count=”10″ sec=”1″]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر