0

چگونه عینک آفتابی مناسب تهیه کنیم؟

عینک آفتابی

عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی به این معناست که نمونه استاندارد آن را تهیه کرده و استفاده کرد بعضی افراد بر این باورند که عینک مختص روزهای تابستان است ولی در زمستان اشعه های مضری وجود دارند که باعث می شود استفاده از عینک اجبار شود عینک استاندارد باید اشعه ی خورشید را جذب کند.

عینک آفتابی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بین عینک آفتابی و چشمان شما ارتباط مستقیمی است زیرا چشمان شما اگر به مدت زیاد در معرض خورشید قرار بگیرند ضعیف می شوند.عینکی که به چشم می زنید شیشه های آن خیلی مهم است همینطور قاب عینک.

عینک آفتابی را برای حفظ سلامتی استفاده کنید نه برای تزئین.اشعه ی ماورای بنفش خورشید همانطور که بر روی پوست تأثیر می گذارد بر روی چشم ها نیز اثر منفی دارد به طوریکه بر روی قرنیه چشم اثر گذاشته و به تدریج باعث آب مروارید می شود که افراد و اشیاء را به صورت غیر واضح می بینید.

عینک آفتابی

عینک آفتابی محافظ قوی

توصیه ی پزشکان به عموم این است که همیشه برای بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب استفاده کنند پس سعی کنید عینک آفتابی را هم روزانه برای بیرون رفتن از خانه به چشم بزنید عینک باید استاندارد باشد که باعث حفاظت پوست دور چشم می شود و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

سعی کنید عینک آفتابی را از سنین کودکی شروع کنید زیرا تأثیر خورشید به تدریج مشخص می شود از جانبی فقط عینک را برای روزهای آفتابی موکول نکنید در روزهای ابری نیز اثرات منفی هم وجود دارند پس عینک را فراموش نکنید.

استاندارد بودن عینک آفتابی

اینکه چجور میشه یک عینک استاندارد تهیه کرد کار سختی نیست همین که در موردش اطلاعات کسب کنید و بعد اقدام به خرید کنید. برای اینکه استاندارد بودن عینک مشخص شود به آن اشعه ی ماورا تابیده می شود و اگر به طور کامل محافظت کرد به آن  استاندارد بودن برچسب زده می شود.

به برندهای عینک توجه کنید ویژگی مهم عینک آفتابی این است که حدود 99 تا 100 درصد اشعه  را جذب کند.باید شیشه ی یک عینک استاندارد دارای uv400 باشد.

رنگ شیشه های عینک

انتخاب رنگ هیچ تأثیری روی جذب اشعه ندارد ولی به هنگام رانندگی سعی کنید از عینک های به رنگ صورتی و زرد استفاده نکنید چون ممکن است رنگ چراغ راهنما را نتوانید تشخیص دهید.رنگ شیشه های خاکستری،سبز یا قهوه ای تأثیری روی تفکیک رنگ ندارند و همینطور رنگ های دودی ولی اگر زیاد تیره باشد ممکن است اشیاء کوچک از دید پنهان شوند.

عینک آفتابی

همیشه گران بودن نشانه ی کیفیت نیست.مهم ترین قسمت یک عینک آفتابی همانطور که گفتیم شیشه های آن است شما به هنگام خرید عینک را مقداری از خود فاصله بدید و سر را به سمت جلو و عقب حرکت دهید اگر متوجه شکستگی در دید می شوید این عینک کیفیت ندارد و آن را خریداری نکنید.

اندازه عینک آفتابی

همیشه عینکی که تهیه می کنید باید کامل روی چشم و پوست زیر چشم های شما را بپوشد یعنی عینک بزرگ باشد بهتر است و فاصله ی آن تا چشم به گونه ای باشد که یک انگشت جا نشود و  مژه های شما را تحت فشار قرار ندهد.قاب عینک طوری باشد که راحت بر روی بینی بنشیند و دسته های آن بر گوش ها نه شل باشد نه فشار بیاورد.

هنگام شنا کردن و اسکی می توانید از عینک های پولاریزه استفاده نمائید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر