0

سرگذشت لوگوی adidas

 

آدیداس از پرفروش ترین مارک های لباس ورزشی در سطح جهان می باشد.شروع به کار این برند با یک فرد آلمانی بنام  آدولف داسلر است .البته سخن دیگری در این مورد برسر زبانها است ،بعضی ها فکر می کنند،نام این برند برگرفته ازاین جمله می باشد.

خیال پرداری هر روزه در مورد ورزش  (All  day   I  dream  aboyt   sport)

در روزگار ما شرکت آدیداس درراستای تولید و پخش لباسهای ورزشی ،عینک آفتابی ،ساعت ،فراورده های بهداشت فردی و وس مجلل ولوکس فعالیتهای وافری دارد.به طور مثال شرکت آدیداس بخش عمده از پوشاک تیم های ورزشی حرفه ای و غیر حرفه ای را در سطح جهان ،تحت تسلط خوددارد.آدیداس امروزه بعد از گسترش کار خود مدیریت شرکت های ریباک ،پورت ،تیلورمیدوراک  را اداره می کند.

 

سرگذشت مارک adidas

برای اینکه بدانیم،چگونه آدیداس به یک برند جهانی تبدیل شد، باید به گذشته برگردیم .زمانی که موسس شرکت برای اینکه بتواند محصولات خود را بفروشد،با یک کیف پر از محصولات خود به محل برگزاری بازی های المپیک 1936 برلین رفت ،ودر انجا با اسرارزیاد یک جفت کفش ورزشی به دونده المپیک جسی اونز فروخت. جسی اونز بعد از خرید کفش آنها را در مسابقات به پا کرد و چهار مدال المپیک 1936 برلین را به گردن اویخت.

بعد از پایان المپیک او یکی از عوامل موفقیت خودرا کفش آدیداس به رسانه ها معرفی کرد.بعد ازآن آدیداس به برند معروفی دربین ورزشکاران تبدیل شد،ومورد توجه واقع گردید. این پیروزی برای شرکت آدیداس زیاد دوام نیاورد .ودر سال 1943 بین برادران  داسلر اختلاف افتاد ،رادولف از برادرش آدولف جداشد وشرکتی به نام Puma تاسیس کرد بعد اآدولف پسرش هورست داسلر شرکت ،آدیداس را اداره نمود.تا زمانی که بامرگ ناگهانی او برند آدیداس دچار ورشکستگی شد بعد از مرگ او فردی بنام  برنارد تاپی  امتیاز آدیداس را خریداری کرد،اونیز نتوانست از ورشکستگی این برند ،جهانی جلوگیری نماید.

بالاخره درسال 1993 روبرت دریفوس از فرانسه با خرید این برند ناجی آن گشت .ودوباره در دنیای ورزش شهرتی به هم زد.

 

لوگوی آدیداس چگونه طراحی شد

سرگذشت لوگوی adidas

لوگوی آدیداس بر پایه سادگی بنا گذاشته شده است .این لوگو به صورتی طراحی شده که فرزندان شما آن رابه راحتی شناسایی کنند. صاحب شرکت آدیداس به دنبال آن بود،زمانی که کفش های او در مسابقات پوشیده می شد،لوگوی او باید نظر همه را به خودجلب کند.وازاین طریق می توانست با ورزشکاران حرفه ای ارتباط مستمر داشته باشد .واین کار فروش بیشترو سود بالاتری را برای شرکت به همراه داشت.

لوگوی این شرکت برپایه سه خط پایه گذاشته شد.واین یعنی تلقین حس سادگی به مخاطب مورد نظر،واین حس سادگی لوگوی این شرکت را به لوگویی بی همتا تبدیل نمود.امروزه مردم دنیا با دیدن سه خط کنار هم لوگوی آدیداس را به یاد می آورند. البته مدیران آدیداس درباره طراحی این می گفتند : از نظر روان پزشکی این لوگو روی اعتدال و توازن ورزشکاران تاثیر گذار است.

این سه خط، سه هدف را دنبال می کرد: دردست گرفتن بازارهای جهانی ،کیفیت بالا ،انعطاف پذیری زیاد امروزه شرکت آدیداس با گسترش دامنه محصولات خود در هر قسمت از دنیا به چشم می خورد.و فروش خیلی خوبی در سطح جهان دارد.

 

لوگوی به روزشده  آدیداس

سرگذشت لوگوی adidas آدیداس

لوگوی دیگری از این شرکت که توسط  پیتر مور درسال 1990م طراحی شد،نسبت به نسخه قبلی تغییرات مختصری یافته است.طراح این لوگو برای اینکه طرح قبلی جایگاهش را از کف ندهد ومشتریان به سراغ برندهای دیگر نروند،تغییرات خیلی کمی را روی لوگو انجام داده است صاحب شرکت چون به بالا بردن کیفیت تولیدات خودفکر می کرد،باید درلوگو این را نشان می داد .برای تلقین به مخاطب در لوگوی جدید از نماد یک کوه استفاده کرده است.

طراح این لوگو اعتقاد داشت،تنها افرادی به نوک قله موفقیت می رسند ،که ،ویژه فکر می کنند.وبیشتر تلاش می کنند،همه نمی توانند به نوک قله برسند.ورزشکاری که می خواهد بر نوک قله موفقیت تکیه بزند،باید برندی برازنده مقام خود بیابد.

البته بعد از این زمان، لوگوهای دیگری نیز ازشرکت آدیداس دیده شده است .

 

سرگذشت لوگوی adidas آدیداس
Figure 1

 

دستبند دیجیتال آدیداس، محصولی جدید برای سنجش ضربان قلب ورزشکاران حرفه ای

نمایندگی ژاپنی آدیداس مدت زمانی است ،دست بندی بنام Micoach   FT  Smart به بازار ارائه کرده است.

این دست بند ازیک ساختارسیلیکونی ساخته شده است ،تا به سهولت روی مچ دست قرار گیرد.این محصول تازه ،ازیک حسگر ضربان سنج نوری هوراه با شتاب سنج سود می برد. وداده های حرکتی و ضربان قلب شخص مورد نظر را محاسبه و ارائه می دهد.

این محصول جدید نرم افزاری به نام مربی شخصی دارد با سود بردن از این توانایی واز راه LED نصب شده که با 4 رنگ تصاویر، را ارائه می دهد،درآن ضربان قلب مفیدهرورزشکاری را محاسبه کرده،وبرای او نشان می دهد.

سرگذشت لوگوی adidas آدیداس

با استفاده از این دست بند ،بعد ازهر حرکت ورزشی می توان اطلاعات خود رابا سود بردن از برنامه micoach train ran که روی موبایل های هوشمند نصب می شود،داده هایموجود ازطریق بلوتوث به موبایل شما فرستاده می شود.

 

آدیداس

 

 آدیداس با قراردادی باورنکردنی مدیریت شرکت Runrastic را به خود اختصاص داد.

شرکت Runrastic در زمینه وسایل هوشمند سلامتی و برنامه های تندرستی انسان فعالیت می کرد. واین باعث شد مورد توجه، مدیران شرکت آدیداس قرار گیرد.

این شرکت درسال 2009 م درکشور اتریش شروع بکار کرد،خیلی زود مورد توجه بسیار قرار گرفت.برنامه ای که این شرکت طراحی کرده بود،بالاتراز 85 میلیون نفر استفاده کننده دارد،وبیش از 160 میلیون باردانلود شده بود.کارشناسان این شرکت دائم درتلاش وکوشش هستند،واخیرا برنامه ای سلامتی را در زمینه وقایع فضای مجازی ترسم کردند.مدیر و پایه گذار این شرکت فلورین گشواند تنر می گوید:

ایده ها، محصولات وبهینه سازی های زیادی وجود دارد،که در حال کار روی آن ها هستیم. وقصد نداریم به این زودی دست ازکاربکشیم.هردوشرکت باورداریم که به کمک هم می توانیم ،سبد محصولات منحصربه فردوبدون مشابه دیگری را برای جامعه کنونی کاربران ومشتریان جدید خود مهیا کنیم.

به گفته مدیران این شرکت ،قرار است مراکز این شرکت در اتریش وسانفرانسیسکو ادامه حیاط دهند.ودرادامه، ورژن های تازه ای را به برنامه های قبلی بیافزایند

آدیداس

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر