0

 10 تکنیک برتر خرید لباس نوزاد از میان بهترین اجناس سال 2021

لباس نوزاد

خرید لباس نوزاد

خرید لباس نوزاد همانند لباس های سایر افراد جامعه نیازمند رعایت نکاتی ویژه می باشد تا فرزند تازه متولد شده با پوشیدن آن ها خوابی راحت را تجربه نماید.

توصیه می شود در هنگام شنیدن خبر بارداری جلوی هیجانات زود گذر خود را بگیرید و از تهیه انواع لباس های پسرانه و یا دخترانه خودداری نمایید زیرا ممکن است پس از گذشت هفته ها نتیجه سونوگرافی چیزی برخلاف احتمالات اولیه باشد و آن چه که خریداری شده به ضررتان تمام شود.

در ادامه این بخش به معرفی مهم ترین نکات برای خرید لباس نوزاد می پردازیم.

خرید لباس نوزاد

لباس نوزاد را در چه رنگی بخریم؟

رنگ لباس نوزادان یکی از مولفه های اصلی تشخیص کثیفی و چرک مردگی می باشد. بدین معنا که در روز های اول زندگی طفل، با توجه به حساس بودن پوست و جذب سریع میکروب بهتر است رنگ پایه لباس ها سفید باشد و در صورت تمایل از ترکیب آبی روشن و سبز روشن برای پسرها و از صورتی روشن، زرد یا نارنجی برای دختران استفاده شود تا در صورت مشاهده لکه سریع نسبت به تعویض آن اقدام شود. تا سن دو سالگی کودک می توانید در گذر زمان رنگ های تیره تر را نیز برای او انتخاب کنید؛ اما دقت کنید که به عنوان یک مادر نمونه بایستی به طفل دو ساله خود که قابلیت تشخیص رنگ را دارد فرصت انتخاب دهید تا خود با انتخاب رنگ لباسانش استقلال را تجربه کند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که درگیر رسم و رسومات پیش پا افتاده نشوید، در بسیاری از موارد مشاهده شده که پدر و مادر ها زمانی که به خرید لباس نوزاد می پردازند تمامی کمد و قفسه ها را با لباس هایی به رنگ آبی برای نوزادان پسر و لباس هایی به رنگ صورتی برای نوزادان دختر پر می کنند. اگر که به مراتب زمان بیشتری را برای خرید بگذارید می بینید که طیف رنگی لباس ها به قدری گسترده و زیبا است که دل را از همگان می رباید و شما مجبور به محدود کردن خود برای خرید لباس های تک رنگ نیستید.

در صورتی که نوزاد به سنی رسیده است که کار خرابی زیادی دارد بهتر است از خرید لباس هایی به رنگ سفید خودداری نمایید؛ زیرا سریع چرکین شده و مجبور به شستشو و تعویض مداوم لباس می شوید که این نه برای مادر و نه برای نوزاد خوشایند نیست.

خرید لباس نوزاد

کدام را بخریم؛ کفش یا پاپوش؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن والدین را در هنگام خرید لباس نوزادی مشغول می کند انتخاب میان پاپوش و کفش است. نوزادان تازه متولد شده تا پیش از سنین 2 سالگی به دلیل عدم استحکام استخوان بندی قادر به راه رفتن نیستند از این رو بهتر است با خرید پاپوش های نازک برای فصول گرم از پوسته شدن پاها و خطر فرو رفتگی شئ تیز جلوگیری شود. این نوع کفش ها به راحتی هوا را از خود عبور داده و مانع عرق کردن پاهای کوچک و آسیب پذیر نوزادان می شوند.

می توانید با تغییر فصل و کاهش دمای منزل پاپوش های ضخیم تر را جایگزین کرده و گرمای بیشتری را به پاهای نوزادان منتقل نمایید.

با این شرایط می توانید با رسیدن به سن 2 سالگی و آمادگی کودک برای راه رفتن یک جفت کفش زیبا (بر اساس جنسیت فرزند) خریداری نمایید تا اگر در مسیر پیاده روی و پارک تمایل به راه رفتن در مسافت کوتاهی داشت این حس لذت بخش را از آن ها نگیرید.

خرید لباس نوزاد

اکسسوری و تزئینات لباس نوزادان چگونه باشد؟

برخی از تولید کنندگان به جای در نظر گرفتن حساسیت بدنی نوزادان و شرایط خاص آنان اقدام به طراحی لباس هایی پر زرق و برق با کمک دکمه های فراوان می نمایند. این گونه لباس ها شاید به ظاهر زیبا باشند اما در عمل خطرات فراوانی را به دنبال دارند از جمله؛ خطر حساسیت پوستی، خطر خفگی ناشی از به دهان گذاشتن دکمه و نگین های اضافه و… پس تا حد امکان لباس کودکانتان را ساده و رنگی انتخاب کنید تا امینت جانی آنان حفظ شود.

خرید لباس نوزاد

لباس نوزاد را چطور بشوییم؟

برای هر جنس پارچه روش های شستشوی گوناگونی وجود دارد که در صورت مرتکب به خطا لباس پوسته شده و یا تغییر سایز می دهد. ولی با توجه به طراحی لباس نوزادان از پارچه هایی به جنس نخی و پنبه ای تنها کافیست آن ها را در داخل آب سرد قرار داده و بر روی آن مایع پاک کننده بریزید و در نهایت بدون آبکشی کامل بر روی طناب پهن کنید.

زمانی که خرید لباس نوزاد به تازگی انجام گرفته بهتر است پیش از اولین استفاده آن را بشویید تا مواد شیمیایی حساسیت زا از روی آن پاک شده و پوست ظریف نوزاد نسبت به لباس نو حساسیت نشان ندهد، معمولا این فرآیند با مشاهده دانه های قرمز رنگ بر روی پوست آغاز شده و در صورت عدم پیشگیری می تواند به تاول های شدید تبدیل شود.

برای هر فصل از سال چطور لباسی بخریم؟

کودکان برخلاف بزرگسالان نیاز دارند که در روز چندین بار لباس هایشان تعویض شود به همین علت لازم است چندین دست لباس بیشتر تهیه کنید تا برای مراحل شستشو تا خشک شدن با مشکلی مواجه نشوید. از این رو برای فصل بهار و تابستان لباس های نازک و نخی مناسب ترین گزینه هستند ولی برای فصل سرد سال مانند پاییز و زمستان بهتر است خرید لباس نوزاد از میان اجناس ضخیم تر انجام گیرد و در کنار آن جای خواب طفل را در فضایی گرم و نزدیک به وسایل گرمایشی قرار دهید.

کلاه نخی می تواند برای پوشاندن سر و عدم نفوذ سرما به مغز مناسب باشد پس حتما آن را در لیست خرید لباس های بهاری و پاییزی جای دهید.

خرید لباس نوزاد

لباس سرهمی نوزاد چگونه باشد؟

از آنجایی که رشد جسمانی نوزادان زیاد است بهتر بوده لباس سرهمی بدون جوراب را برایشان تهیه کنید تا در صورت تغییر سایز، فرزند دلبندتان داخل یک لباس تنگ و بسته اذیت نشود و پاهای او قادر به صاف شدن باشد. همچنین تعویض پوشک بچه با وجود سرهمی فرآیند مشکل سازی است که طی آن هم مادر و هم کودک اذیت می شوند؛ بنابراین بهترین راه خرید سرهمی هایی است که در مسیر تعویض پوشک دکمه هایی دارد تا به راحتی بتوان پوشک را خارج کرد و یکی تمیز تر را جایگزین آن کرد.

خرید لباس نوزاد

خرید تکی یا مجموعه ای؟

خرید لباس نوزاد یا همان سیسمونی کودک هم به صورت تکی انجام می گیرد و هم به صورت مجموعه ای کامل از تمامی اقلام؛ چنانچه برای فرزند اول قصد خرید لباس نوزادی دارید بهتر است به صورت تکی اقلام ضروری را تهیه کنید و در نهایت رنگ هدف را با سایر خرید ها ست نماید؛ زیرا مجموعه های لباس نوزادی اقلامی را در خود جای داده اند که کاربرد آنچنانی ندارند و شما تنها با خرید آن زیان مالی برای خود به دنبال خواهید آورد.

خرید لباس نوزاد

خرید لباس برای ماه های پس از تولد کودک چطور باشد؟

به طور کلی نوزادان تا سن 2 سالگی رشد سریعی دارند و این باعث می شود والدین متحمل به پرداخت هزینه گزاف برای خرید لباس نوزادی شوند. شما می توانید برای سه ماهه اول پس از تولد که کودک شیرخواره است تنها 3 دست لباس برای تعویض خریداری نمایید؛ اما پس از آن که غذا خوردن کودک آغاز می شود امکان کثیف شدن لباس افزایش یافته و مجبورید به تعداد لباس های موجود در کمد بی افزایید.

چه مدل زیرپوشی بخریم؟

یکی از اقلام ضروری در خرید لباس بچه زیرپوش است. زیرپوش به عنوان حفاظی برای جلوگیری از سرما خوردن کمر و کلیه های نوزاد استفاده می شود. استفاده از زیرپوش های معمولی به صلاح نیست؛ زیرا با بغل کردن طفل ممکن است تا خورده و باعث شود کارایی آن از بین رفته و همچنین پشت نوزاد با قرار گرفتن بر روی قسمت تا خورده اذیت شود در نتیجه بهترین راهکار آن است که زیرپوش های دکمه دار را انتخاب نمایید. این مدل زیرپوش در کنار مزایایی که دارد باعث می شود کش شلوار در جای خود ثابت بماند و با عدم برخورد کش با بدن التهاب ناشی از این ارتباط مستقیم از میان برداشته شود.

خرید لباس نوزاد

یقه لباس نوزاد چگونه باشد؟

برای خرید لباس نوزاد بایستی مدل یقه را در نظر بگیرید تا به سر نرم و حساس کودک فشاری وارد نشود خصوصا برای ماه های اول پس از تولد این مسئله بسیار مهم بوده و نباید از آن چشم پوشی کرد. در این میان دو راه دارید یکی خرید لباس های یقه فرشته که گشاد است و در کنار آن زیبایی خاص خود را دارد و دیگری انتخاب لباس هایی با یقه دکمه خور که به راحتی باز می شوند و پس از تن خور مجدد بسته و سرجای خود محکم خواهند شد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر