0

تاریخچه و شینیون در کشور های مختلف

تاریخچه و شینیون در کشور های مختلف

تاریخچه و شینیون در کشور های مختلف

ریشه کلمه شینیون از زبان فرانسه آمده است که به معنی نوار گردن است در جایی دیگر به  زنجیر و همین‌طور پیچ و تاب نیز معنی شده است. شینیون در اصل به معنای مدل آرایش مو است که سبک  های متنوع و زیبایی دارد که سبکی که بیشتر از آن استفاده می شود جمع کردن مو درد پشت سر و نگه داشتن آن با سنجاق است.  در گذشته زنان یونانی از مدل مو استفاده می کردم و همین طور طلا و زیورآلات دست ساز خود را روی موها قرار می‌دادند مردان یونانی نیز موهای خود را آرایش می کردند و آن ها را با چیزی محکم می بستند در نتیجه آرایش مو فقط مخصوص بانوان نبود و همین طور فقط یونانیان بودند که از شنیون استفاده می کردند .

در شهرهای دیگر مثل اسپارت و قبرس نیز برای خود مدل مو های مخصوصی داشتند در چین نیز شینیون طرفداران خاص خودش را داشت معمولا در چین زنان متاهل یا زنانی که موهای آنها کم پشت بود از مدل مو استفاده می کردند اما در دوره سلطنت ملکه ویکتوریا شنیون به اوج محبوبیت خود رسید در آن‌زمان شینیون به صورت پراکنده و بیشتر برای مدل موهای باز بود در آن زمان استفاده از شنیون در بین مردم کمتر شد اما در دهه ۱۹۴۰ باز هم به اوج خود رسید مخصوصاً زنانی که در کارخانه ها کار می کردند قبل از کار مدل موهای خود را می بستند.

اما با شروع جنگ جهانی دوم که در دهه ۴۰ میلاد اما با شروع جنگ جهانی دوم که در دهه ۴۰ میلادی بود انجام شنیون به اوج خود رسید و زنانی که در پشت جبهه کار می کردند از انواع شینیون استفاده می کردند و یک روسری نیز شینیون خود اضافه کرده بودند شینیون ها براساس ابزاری که در آن هابه کار می‌رود نام‌گذاری شدند مثل شینیون با تور شینیون مواج شینیون حرارتی شینیون با پروتز گرد، شینیون حرارتی و……

شینیون ها سبک های مختلفی دارند

 شینیون های فرانسوی

محبوب ترین مدل شینیون ها، شینیون فرانسوی است که از سادگی و جذابیت زیادی برخوردار است در این شینیون تمام موها را در پشت سر پیچ می‌دهیم و فیکس میکنیم دقیقا مثل یک حلزون!

 شینیون های رومی

شینیون های رومی نوعی بافت ساده برای موهایتان در نظر گرفتند که از کناره های سر شروع می شود و در پشت سر پایان می یابد که بسیار ساده و زیباست.

 شینیون های کره ای

شاید در سریال های تاریخی کره ای که از تلویزیون پخش می شود این مدل ها را دیده باشید این شنیونها از چند ردیف بافت مو و درست کردن آن در قسمت بالای سر درست می‌شود و با ابزار های تزیینی این چنین را تزیین می کنند این شنیون ها در گذشته مخصوص اشراف بود اما مدل موهای افراد معمولی خیلی ساده تر بود.

شینیون سبک اروپایی

شینیون ها حالت طبیعی تری دارند از انواع پروتز و ابزارهای اضافی برای مو در این شنیون ها استفاده نمی شود در این سبک شنیون کار سعی بر سادگی و زیبایی شینیون دارد.

قبل از انجام هر نوع و سبک که شنیونی باید به این نکته توجه کنید که برای این کار باید موهایی نرم و لطیف و همین طور براق داشته باشید اگر از آن دسته افراد هستید که ریزش مو دارید و موهایتان شکننده و خشک است توصیه ای که به شما می کنیم این است که چند ماه قبل از مراسم مهمی که در پیش دارید به متخصصین پوست و مو مراجعه کرده و مشکل موهای خود را حل کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که  مصرف انواع ویتامین ها میوه و سبزیجات که برای پوست و مو مفید هستند فراموش نکنید و همین طور می توانید از انواع ماست و تقویت کننده و سرم مو نیز برای شادابی موهای تان استفاده کنید که برای انجام شینیون هر مدلی را که می خواهید به موهایتان بدهید.

مدل موی های باز

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید در مراسمات موهایتان را باز بگذارید باید به این نکته توجه کنید که حداقل اندازه موهای تان باید تا سرشانه یا بلندتر باشد تا موهای تان جذابیت فوق العاده ای به شما بدهد اگر موهای تان از این اندازه کوتاه تر است بهتر است فکر باز گذاشتن آن را از سرتان بیرون کنید توصیه دیگر ما به شما این است که اگر می خواهید در مراسمات موهای تان را باز بگذارید بهتر است از لباس های استفاده کنید که آستین نداشته باشند یا دکلته باشند.

تاج یا گیره سر برای شنیون

در مراسمات خاص می توانید از انواع تاج و گیره سر و یا تل های زیبا استفاده کنید که هر کدام از این‌ها تنوع گسترده ای دارد که برای تمام سلیقه ها پیشنهاد ویژه ای دارد به همین دلیل شما می‌توانید یکی از زیباترین آنها را مناسب شینیون موهای خود برای هرچه زیباتر شدن انتخاب کنید و این را در نظر داشته باشید که این اکسسوری رابطه مستقیمی با شنیون موی تان دارد.

رابطه  شینیون با گردنبند

اگر می خواهید لباستان  بیشتر مورد توجه قرار بگیرد پس باید از شنیون های جمع استفاده کنید و برای بهتر دیده شدن ظاهرتان از گردنبند حتماً استفاده کنید زیرا اگر موهایتان جمع باشد و دور گردنتان خالی جلوه خوبی ندارد و همین طور بعضی لباس ها پشت آن ها باز است  یا یقه های هارتلی دارند برای این لباس ها نیز بهتر است از شینیون های جمع استفاده شود.

 موهایتان را فر کنید

این ثبت مدل مو بسیار جذاب و منحصر به فرد است مخصوصاً برای موهایی که تا به حال رنگ نشده است این مدل مو بسیار سلیقه‌ای است و قبل از ظهر کاری اول با آرایشگرتان مطرح کنید که این مدل به صورت شما می آید یا خیر؟!

اگر موهایتان را تا به حال هایلایت یا دکلره نکرده اید بهتر است برای مراسم تان نیز استفاده نکنید و با موهای خودتان ظاهر شوید اما اگر می خواهید تغییری اساسی داشته باشید حتما این نکته را در نظر بگیرید که رنگ موهایتان را حداقل دو هفته قبل از مراسم تغییر دهید تا اگر ان چیزی که می‌خواهید در نیامد وقت برای تغییر رنگ رنگ موهای تان داشته باشید و همین طور موهای تان بیش از اندازه آسیب نبیند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر