0

انتخاب درست مژه مصنوعی

انتخاب درست مژه مصنوعی

انتخاب درست  مژه مصنوعی

اگر دارای چشمان پف کرده و یا پلک های افتاده هستید بهتر است برای زیباتر نشان دادن چشم هایتان از مژه مصنوعی استفاده کنید که در چهره افراد همیشه چشم ها بیشترین توجه را به خود جلب می کند و نیز مژه ها باعث زیباتر دیده شدن چشم ها می شود اما بیشتر افراد دارای مژه های کم پشتی هستند ولی راه حل ساده آن استفاده از مژه مصنوعی هایی مناسب هر نوع چشمی است. بهتر است بگویم که موج مصنوعی مکمل زیبایی و جذابیت شما خواهد بود بیشتر خانم ها در آن کاملاً واقفند و هر خانمی  برای یک بار هم که شده از مژه مصنوعی برای زیباتر دیده شدن چشم هایش استفاده کرده است. این موضوع تأثیر زیادی بر چهره افراد دارند اما چگونگی انتخاب آن ها متناسب با چشم هایتان بسیار مهم است پس باید در خرید و انتخاب مژه مصنوعی آگاهی کافی و خرید موفقی داشته باشید.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی جز اصلی آرایش به حساب نمی آید اما به عنوان عضو ثابت ای در آرایش ها شده است این مژه ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که موجب مصنوعی هایی که توی جعبه هستند توجه شما را جلب می‌کند ممکن است بر روی چشمتان اصلاً نیایند و ظاهری زیبا به شما ندهند برای این که شما یک موج مصنوعی خوب انتخاب کنید ابتدا لازم است که انواع آن را بشناسید:

مژه مصنوعی های نواری

این موج مصنوعی ها در دو نوع به بازار عرضه شدند که نوع اول آن ها  روی انتهای مژه ها یک نوار مشکی ضخیم وجود دارد که برای افرادی است که برای آرایش شان از خط چشم نیز استفاده می کنند و باعث می شود که چشم ها آرایش غلیظ تری داشته باشد و اما نوع دوم این مژه مصنوعی ها طوری است که روی انتهای مژه ها نواری نامرئی وجود دارد که بسیار طبیعی بر روی چشم ها دیده شوند و حتی می توان بدون هیچ آرایش دیگری از این واژه ها استفاده کرد هر دوی این مدل بر روی چشم ما ظاهری فوق العاده به وجود می‌آورد اما این دیگر بستگی به سلیقه شما و طرز آرایش تان دارد که کدام را بیشتر بپسندید.

انتخاب درست مژه مصنوعی

 مژه مصنوعی کامل: این نوع از موج مصنوعی ها کامل هستند و رایج ترین نوع مژه مصنوعی هایی است که در حال حاضر استفاده می شود مهمترین خصوصیت آن‌ها این است که به سادگی و در زمان کمی بر روی چشم ها  نصب می‌شوند.

انتخاب درست مژه مصنوعی

 مژه مصنوعی های نیمه: این مژه مصنوعی ها روی نوارهای کوتاه ترین قرار دارند و هم چنین بر روی قسمت بیرونی نصب می‌شوند این مژه برای پوشش دادن قسمت بیرونی پل کا کاربرد دارند و نصب آن ها بسیار راحت است این مژه مصنوعی ها برای آرایش چشم گربه ای و همین طور پلک های افتاده نیز بسیار کاربردی است باعث می شود که گوشه های چشم به سمت بالا کشیده شده و زیبایی چشم را بیشتر جلوه می‌دهد.

انتخاب درست مژه مصنوعی

مژه مصنوعی های دانه ای یا شاخه ای:این مژه مصنوعی ها هم به صورت دانه‌ای و هم به صورت شاخه ایی در بازار عرضه می شوند که به آن ها مژه مصنوعی های خوشه ای نیز می گویند این مدل ها طبیعی ترین مدل های است که در بازار وجود دارد اما نصب کردن آن بر روی پلک ها زمان‌بر است این مژه مصنوعی ها دستتان را در حالت دادن چشمتان باز گذاشته است و همین طور آرایشگران حرفه ای بیشتر از این مدل برای انواع میکاپ استفاده می کنند که  سه نوع مختلف دارند مژه های طبیعی ،پرپشت و بلند.

انتخاب درست مژه مصنوعی

مژه مصنوعی مناسب انواع چشم ها

مژه مصنوعی مناسب افرادی که چشم های ریز دارند: موج مصنوعی هایی که بلند و مشکی بوده و خیلی پر هستند برای افرادی که چشم های ریزی دارند اصلاً مناسب نیست زیرا باعث می شودچشم‌هایشان کوچک تر دیده شود و حالت چشم های شان حالت مناسبی به خود نمی‌گیرد و کاملا مشخص است که مژه های شان مصنوعی است و اصلاً طبیعی جلوه نمی کند.

انتخاب درست مژه مصنوعی

مژه مصنوعی مناسب افرادی که چشم های درشت دارند: افرادی که چشم های درشت دارند می توانند برای زیبایی بیشتر چشم هایشان مژه مصنوعی استفاده کند اگر چشم های تان درست گرد است و سفیدی چشم هم از بالا و هم پایین چشم مشخص است می توانید از روش های استفاده کنید که طول آن ها بلندتر است و همین طور در وسط مژه ها و تراکم زیادی داشته باشد این مژه ها چشم های تان را زیبا و درستی آن ها را حفظ می‌کند و علاوه بر آن چشم هایتان خوش فرم تر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

انتخاب درست مژه مصنوعی

مژه مصنوعی مناسب چشم های پف دار: اگر از آن دسته از افراد هستید که چشم های پف کرده است یا پلک های افتاده ای دارید می توانید از مژه مصنوعی هایی استفاده کنید که در قسمت وسط مژه ها پر تر و طولانی تر باشد این قابلیت باعث می شود پلک افتاده و پف دار شما پوشیده شود.

انتخاب درست مژه مصنوعی

مژه مصنوعی مناسب افرادی که مژه های بسیار کم پشتی دارد: برای این افراد توصیه ما این است که از مردم از داروهای استفاده کنند که حالت به هم ریختگی زیادی دارند یا به نوعی ضربدری هستند  این مژه ها که بر روی پلک شان قرار می‌گیرد باعث می‌شودمژه های کم شان اصلاً دیده نشود و باعث زیبایی چشم هایشان می شود.

انتخاب درست مژه مصنوعی

چگونه به مژه مصنوعی ها ریمل بزنیم؟!

برای ریمل زدن به مژه مصنوعی ها بهتر است اول به آنها پودر بزنید تا با ریمل زدن تارهای مو ضخیم تر نشان داده شوند و ریمل بر روی مژه ها بهتر بنشیند ۲ الی ۳ بار می توانید ریمل را به مژه های بالا به صورت افقی بزنید بهتر از بین دفعات ریمل زدن به مژه ها وقفه نیفتد و به صورت

پشت سر هم این کار را انجام دهید زیرا ریمل زود خشک میشود و باعث تکه تکه به نظر رسیدن ریمل ها می شود مخصوصاً ریمل‌های ضدآب.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

اگر مژه های تان صاف است و داخل مژه مصنوعی کاملاً مشخص است به نکات زیر توجه کنید:

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که موهای صافی دارید و در هنگام گذاشتن مژه مصنوعی دچار مشکل دوگانگی مژه های تان می شوید بهتر از قبل از چسباندن مژه مصنوعی از فرمژه استفاده کنید و می‌توانید همزمان با استفاده از دستگاه فر مو ویژه از سشوار با باد داغ نیز استفاده کنید که مثل اتو برای عمل می کند می توانید فرمژه را روی انتهای ریشه مژه های خود قرار داده و به مدت حدود ۳۰ ثانیه مژه ها را درون دستگاه قرار دهید و دوباره نوک مژه ها را داخل دستگاه قرار داده و ۳۰ ثانیه دیگر نیز صبر کنید و سشوار بگیرید البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که استفاده زیاد از این کار باعث سوختن لبه های پلک و موهای مژه هایتان می شود و حتی امکان دارد مجاهدت آن ریزش و رشد کندتری داشته باشد بنابراین می توانید برای گرم کردن دستگاه از حوله آب گرم استفاده کنید و تا به نتیجه ای که می خواهید برسید.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

چگونه مژه مصنوعی ها را بر روی پلک ها نصب کنیم؟

گام اول: برای نصب کردن مژه مصنوعی ها این است که موج مصنوعی را با نوک انگشت نگه داریم تا کمی به آن انحنا بدهیم.

 گام دوم :این است که مژه ها را بر روی چشم ها اندازه بگیریم و اندازه چشم هایمان آن را برش بزنیم.

گام سوم :این است که با کمک یک خلال دندان چسب را بسیار باریک به انتهای مژه ها بزنید. این نکته را نیز در نظر بگیریم که به ابتدا و انتهای مژه‌های مصنوعی مقدار بیشتری چسب بزنید و بهتر از حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر کنید تا کمی خود را بگیرد  تا روی پلک تان باعث کثیف کاری نشود.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

گام چهارم :این است که سعی کنید با موچین وسط مژه مصنوعی ها را بردارید توجه کنید که مچ این با چسب برخوردی نداشته باشد.

گام پنجم :برای نصب این مژه ها آن را بر روی پلک های تان از قسمت بیرون گذاشته و ابتدا و انتهای مژه ها را کاملاً با چشم هایتان همآهنگ کنید و کمی صبر کنید و بعد با انتهای موچین بر روی پلک های  بسته تان محکم کنید.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

نکاتی که در استفاده از مژه های مصنوعی باید آن ها را رعایت کنید

این را همیشه به یاد داشته باشید که هرگز از مژه مصنوعی دیگران برای خودتان استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث التهاب پلک هایتان شود.

برای استفاده مجدد از مژه ها باید حتماً انتهای مژه ها را کاملا پاک کنید و بعد از آن ها استفاده کنید. بعد از برداشتن مژه مصنوعی ها از روی پلک یا آن ها را باید داخل دستمال کاغذی که آغشته به الکل است پیچیده و خوب آن ها را پاک کنیم و این نکته را در نظر بگیرید که هیچ فشار و یا کششی در این کار به مژه ها وارد نکنید. بهتر است چند بار دستمال کاغذی را عوض کنید تا کاملاً ریمل و خط چشم و همین طور چسبی که بر روی مژه ها  به‌خوبی پاک شود و در آخر نیز مژه ها را با سشوار با باد خنک می توانیم خشک کنید و همین‌طور برای بار چندم از آن استفاده کنید البته استفاده یکبار مصرف مژه ها بهتر است اما اگر می‌خواهید چند بار از مژه مصنوعی های تان استفاده کنید نکات که ذکر را فراموش نکنید.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که در هنگام خواب هیچ وقت از مژه مصنوعی ها استفاده نکنید.

اگر بعد از نصب مژه ها و استفاده تان از آن می خواهید مژه ها را از روی چشم های تان جدا کنید و با مشکل مواجه شده اید بهتر است کمی روغن به گوشی های پلک بزنید و آن را کم‌کم ماساژ دهید تا مژه ها به راحتی از روی پلک تان جدا شوند.

آسیب های احتمالی که در اثر استفاده از مژه مصنوعی ممکن است اتفاق بیفتد

1-آسیب رسیدن به مژه طبیعی فرد:

استفاده مکرر از موج مثبتی ها و برداشتن غیر اصولی آن از روی چشم‌ها امکان آسیب رساندن به مژه های فرد استفاده کننده را بسیار زیاد میکند برای نصب مژه مصنوعی ها از یک چسب مخصوص در انتهای مژه ها استفاده می شود که انتهای مژه روی پلک با مژه های خود فرد تلاقی دارد که از چشم آن ها را جدا می کنید مژه های تان کنده شود و همین طور ممکن است که چسب بر روی مژه های اصلی ریخته شود و شاید باعث شود که رشد مجدد مژه ها متوقف شود و در  نتیجه اگر فرد به صورت مکرر به  مرور زمان از این مژه  ها استفاده کند باعث می‌شود که مژه های خود را کم کم از دست داده و باعث آسیب به چشم ها می شود.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

2- التهاب و عفونت چشم با استفاده زیاد از مژه مصنوعی:

مواد شیمیایی که در ترکیبات چسب هایی که برای مژه مصنوعی استفاده می شود در بعضی از افراد باعث حساسیت چشم می شود و حتی ممکن است استفاده مکرر از این مجسمه ها مکان مناسبی را برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد کند که باعث عفونت و التهابات چشمی می شود‌ و همین طور استفاده از ریمل بر روی این مجموعه ها باعث آلوده شدن ریمل نیز می شود که اگر افراد دیگر نیز از آن ها استفاده کنند می‌توانند این باکتری ها به چشم‌های آن ها منتقل شود و باعث آسیب رسیدن به چشم‌های تعداد زیادی از افراد شود البته  مورد بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه دیده می‌شود که از یک ریمل و خط چشم برای همه خانم هایی که آرایشگران در آرایشگاه را دارند استفاده می شود و این باکتری هایی که به وجود می آید از چشمی به چشم دیگر نیز منتقل می شود.

انتخاب درست  مژه مصنوعی

این نکته را در پایان در نظر بگیرید که مژه مصنوعی ها  تاریخ انقضا دارند اگر بیش از حد از این مژه ها و بدون توجه به تاریخ انقضا از آن ها استفاده کنیم به چشمان خود آسیب خواهیم زد و این را بدانید که چشم ها عزیز ترین عضو بدن هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر